» Hur höga mål kan man ha?

Jag har satt mål som jag ska försöka nå innan sommarens slut. För er som inte har mål, för guds skull, skaffa det! Man måste ha en riktlinje! 

Målen hjälper en att veta hur man ska lägga upp träningen för att nå målet. Skulle jag inte ha mål skulle jag inte kommit någon vart, då hade jag bara tränat lite hur som helst och då skulle jag inte fått mycket ut av det! 
    Först satte jag för höga mål, då gav jag upp efter en kortare tid, men på senaste har jag satt mål som jag vet är både psykiskt och fysiskt möjliga. Många har mål som "att bli nöjd med sin kropp", på mig funkar inte det där, för jag vet att det finns alltid andra kroppskomplex. Hur skulle träning påvärka att jag blev nöjd med min näsa? 

Jag har gjort stora framsteg med självförtroendet genom att träna men jag kommer nog aldrig bli "nöjd" med min kropp.

Men vad är lagom höga mål?
-
Enligt mig så är det mål som jag kan nå inom en kortare period, ungefär ett par månader. Men sen har jag både högre och lägre mål, jag tror man behöver bekräftelse att man klarar att nå målen. Har man bara mål som kan ta flera år att nå, well then good luck.. Vissa kanske är så starka psykiskt sätt men jag tror inte så många är det!



(vill bara klargöra att jag detta är mina personliga tankar och åsikter och man kan såklart ha delad åsikt om detta)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback